Circleinspoon's !LOVE

Sunday, August 09, 2009

aku yang tak keluar umah dari hari jumaat

yo!

the week yg heboh ISA kat bandaraya tuh, aku ada kat kl. nasebla naik train aje. star lrt tak benti kat stop masjid jamek ngan bandaraya. sian aleng kena jalan jauh dari bandaraya sana

last weekend plak kitorang g majelis kahwen najwa. ijau beb... lawa umahnyer, penuh ngan bunga. smuga berbahgia!



dari hari senih lepas terdedah kepada virus selsema yg dibawa office mate. Then selasa start ada simptom demam. rabu tepaksa g keje gak sebab ada mesyuarat. then rabu malam makin teruk and aleng yg tido kat umah aku mlm tu pun kena gak. at last khamis tuh tak g keje. then on thursday tu aku nak g sepitallah kan, checking.

1) mula2 g hospital serdang. situ xterima pesakit luar. tapi dia ada buka cam balai saringan h1n1 tok patient yg dtg ngan demam+selsema+batuk. aku pilah situ (dia bukan bangunan utama sepital tuh, macam umah sebuah kt luar) tapi oleh bayangkan, ramai giler orang. suma cam dire traits nih. kat luar kawasan umah tu berlimpah ruah orang. ooh,aku xtahan nak tunggu. try tempat lain lak

2) pegi hospital putrajaya lak. ni pun xda klinik pesakit luar, tapi dia suh g klinik kesihatan kat presint 9. pulak dah aku tak jumpa.. nih bawak keta tgh sakit kepala macam nak pecah nih.

3) last2 amek keputusan gi hospital hasanah kat bangi ni aje. aku sampai dalam kol 1.30. waiting list selama 3 jam. betapalah ramai orang sakit. penuh klinik nih. aku amek number then trus balik umah. tido jap, then petang tuh baru g klinik. amek ubat and dapat mc 2 hari. alhamdulillah bukan h1n1.

from my experience nih, what i can tell u is that: keadaan h1n1 tengah teruk kat negara kita nih. hospital pun terima patient h1n1 yg dah serius aje. semua orang pun macam mudah sangat jatuh sakit. if u have even the littlest sniffles/mula nak demam/selsema, don't go to work. go check with a doctor. jangan pergi tpt ramai orang. memangla mungkin itu hanya demam biasa, bukan h1n1, but think about other people that may catch that cold. then they have to go to the hospital/clinic where there's a lot of sick people and then more exposed to h1n1. don't take this h1n1 as the usual flu.

be careful people.
live long and prosper

5 comments:

mun-e said...

betul tu aya. skg dah xbole pandang remeh. tapi masih tak faham nape ade jugak bos2 yang suh staff die pegi negara yg dh dijangkiti lagi.

kalo ade hal btl2 penting takpelah, ni stakat nak g conference @ buat lawatan jer..

kalo nak sakit, jgn susahkan org lain lah. sakit lah sorang2.

noname said...

hohoo semoga ko cepat sembuh ;)
hosmet aku smua batuk+sakit tekak+selsema+demam.. aku blik KL pn penghuni2nye demam panas+selsema.. huu mujurlah tidak hinggap
kat aku (-_-'

circleinspoon said...

@mun-e
kat dalam Malaysia nih pun dah makin teruk tapi aku tgk gov rilek semacam aje.. ke perasaan aku ah?

@noname
antibodi kuat nih...
sekarang nih suma org kene banyak minum air 100plus, air masak, air oren, vitamin c, dan ape je lagi yg boleh buat tok elakkan demam kene try.

- j o h a r i - said...

pasni aku gi mane2 pon pakai mask la..takkut juga cmni

circleinspoon said...

@johari
langkah berjaga2