Circleinspoon's !LOVE

Friday, June 15, 2007

Tanggal 13/6/07

tanggal 13/6/07 menjadi hari yg bersejarah buat aku dan kereta aku. My car is my confidante. my car is my friend.Hari slasa ptg aku jumper wawa n eross(dorang naik kenari) after kerja, nak g tgk umah sewa. dorang ajak aku naik keta dorang.Tapi aku cam berat sangat nak tukar keta. So aku just follow jer keta dorang. tak sangka petanda rupanya tuh.

Hari rabu aku kuar kol 7 gitu. kat jalan nak ke bangi nih. aku kat lorong kiri. depan lori bawak sangat slow. so I wanna change lane, pegila masuk line kanan(fast lane). kat depan tuh ada trafik light(utk ke kanan) and wujud lagih satu lane utk ke kanan. aku bawak rilek ajelah.keta kat depan myvi. aku xnampak keta dia brek ke aper. biler aku makin dekat, skali rupenyer keta tu benti.gile. panik aku seketika. tekan brek gegila lah. nak ke kiri memang xleh. ada lori. nak ke kanan ada keta waja tgh tunggu trfic light merah nak belok kanan. kat depan myvi benti. aku just nampak ruang antara myvi and waja. aku tau memang xmuat nak masuk kat situ.
biler crash tuh, aku cam xnampak menda. dah blur. hujung kanan rammed into waja. belakang kiri into the myvi. then somebody from the back alsoemergency break, rammed into my car from the back. speechless giler waktu tu. mengucap banyak2. lawrence keta waja tukuar dulu. aku ni xbergerak sikit pun. tangan kat stereng lagi. dia cam cakap rilek2, aku xsalah. pastuh barula aku kuar tgk keadaan. memangla sesakwaktu tuh. dahle memang rush hour org nak ke tpt keja. kaca beterabur kat atas jalan raya. ada sorang guy nih, dia soh kitorang suma gerak keta ke tepi jalan. so, ktrg pn movela.pastuh baru kuar n cakap2. waktu kat tepi ni baru aku perasan ada keta langgar aku dr belakang. i didn't even realised the impact. waktu ni gakla ramai org ngekol aku. angela 1st call. dia cam ternampak aku waktu dia lalu jalan tuh.rasa cam nak nangis ajer waktu tuh.huhuhu...angela tanya camana suma, nak dia dtg ke x. aku cakap aku okay lagih.

overall damage:
myvi: dent kat bumper blakang kanan.

waja: teruk antara tpt passenger depan and passenger blakang kiri. cermin pintu kiri belakang tuh retak. tunggu nak pecah ajer.





wira: keta blakang aku. paling terukla. radiator dia pecah rasanya. enjin dia kene.




iswara aku: lampu kanan depan pecah. mudguard kanan teruk. bumper depan dah longgar. but depan ujung kene. pintu kiri blakang kemek. bumper belakang calar abes. lampu yg kat no.plat belakang tercabut kuar.






keta aku bley gerak lagih. dr tpt accident siap bawak g balai polis kajang lagih.
Mr.Tan pn ada kol aku suma. cakap macamana2,insuran macamana suma... terharunyer aku!!! ktrg suma wat penerangan.
after report kat bawah kene naik atas disiasat oleh sergeant plak.
bila sergeant othman tuh cakap yg aku ni pn salah gak(memangla pun, aku wat emergency break),maybe kene samanla. wah, aku otomatik berair mata. lawak jer depan2 sergeant tuh.
dia cakap result tak pasti lagi. nanti diaakan call aku balik.

dengan bantuan kak jaja n abang aku, keta aku pun selamat dah kat woksyop sekarang.

semalam aku okay ajer. tapi hari nih sakit badan(lower torso).
dapat mc dr in-house doc. Mr.Tan suh aku balik jer.tapi aku tunggu sampai meeting ngan teledynamics dlu.
after that chow. tu pun xbalik trus. g mebenk amek dokumen2 keta drpd kak jaja, then g woksyop. polis dah kuarkan result yg keta myvi tu bersalah. dia kene kompaun. siapkan suma tuh, balik cepat2, org telekom dah tunggu aku. dia nak pasang tepon. umah aku dah ada line tepon skrg.kalo nak numbernyer msgla sesapa antara ktrg ber3. tapi tepon xdak lagila. tunggu stok drpd tm. esok nk kol org streamyx plak.xtidola aku kalo ada tenet nih. hohohoho...

ohya, skrg aku guna kenari eross. bawak slow jer....

6 comments:

Fairuz said...

len kali bawak slow slow tau

circleinspoon said...

bawak biasa2 jer

Fairuz said...

a'ah. yo lah tu

Anonymous said...

biasa2 bg aya ialah xbiasa bg aku

circleinspoon said...

owh....manada...
ros kau bawak lagi luar biasa drpd aku aper...

Anonymous said...

yela...luar biase la bg ko sebab aku bwk sopan santun jek,hehe